Case Studies

Eneco case study – Continue Applicatie Modernisatie (EN)
Naarmate er meer en meer energieproductie hernieuwbaar moet worden (wind/zon), wordt de algehele positie van de portefeuille steeds onvoorspelbaarder, aangezien deze bronnen afhankelijk zijn van het weer. Dit betekent dat er ook een potentieel risico is op verliezen die kunnen oplopen tot in de miljoenen euro’s als het niet goed wordt beheerd. Om de productie van deze hernieuwbare bronnen beter te kunnen voorspellen en meer inzicht te krijgen in de trends in de energiemarkt was de business case het bouwen van een robuust dataplatform…

Gebruik maken van cloud mogelijkheden om kosten te verlagen (EN)
Migratie van een strak gekoppeld monolithisch systeem naar een ontkoppelde gedistribueerde computeroplossing. Om een schaalbaar en efficiëntie gedreven dataplatform te kunnen bieden aan een klant in het onderzoeksdomein van de gezondheidszorg. Een van de belangrijkste mijlpalen voor deze activiteit was een grote hoeveelheid datamigratie van Oracle naar No SQL Db (Cassandra).

Accelerating innovation with offshore software development
Yes Telecom begon met het ontwikkelen van een stand-alone CRM-applicatie die specifiek was afgestemd op hun behoeften. De applicatie faciliteerde voornamelijk de automatische overdracht van telecomgegevens van de ene telecomleverancier naar de andere. Hierdoor werden bepaalde klantbehoeften veel gemakkelijker te realiseren, zoals het behouden van nummers bij het wisselen van leverancier. Maar de applicatie helemaal opnieuw opbouwen was niet de bedoeling. Een andere optie is natuurlijk om voor een van de bekende CRM-leveranciers te gaan, die naast hun gestandaardiseerde oplossingen veel aanpassingen en uitbreidingen bieden. Rana Kisoensingh, Director IT & Billing bij Yes Telecom verwoordt zijn visie op het werken met een van deze oplossingen als “… maar vanuit eigen ervaring weet ik dat zelfs de meest betrouwbare oplossingen misleidend kunnen zijn. Het addertje onder het gras is vaak dat je in de loop van de tijd veel afhankelijkheden creëert en hoogstwaarschijnlijk in de situatie terechtkomt waarin alleen “hun” speciale ontwikkelaars kunnen helpen … “

Continuous Integration & Delivery:
How to increase speed, quality, and predictability in 3 months (EN)
How to increase speed, quality, and predictability in 3 months (EN)
Een van de grootste netbeheerders (gas en elektriciteit) in Europa, met meer dan 40 ontwikkelingsteams, heeft de strategie om snel veranderingen door te voeren met behoud van kwaliteit. Tijdens hun reis stonden ze voor de volgende uitdagingen:
- Een extreme toename van code van lage kwaliteit
- Een groeiend aantal bugs in productie
- De toenemende vraag van het bedrijf dat sneller wil veranderen en vrijgeven

Implementing Security into DevOps (EN)
Een van de grootste energieleveranciers uit Europa had moeite om de security van de organisatie te waarborgen vanwege de toenemende afhankelijkheid van legacy-systemen en de steeds toenemende complexiteit van de architectuur. DevOn heeft een security approach ontwikkeld, op basis van ons Continuous Software Security Maturity-model, coaching en training. Na de transformatie is het aantal bugs met meer dan 55% verminderd, de teams zijn zich meer bewust van security risico’s en zijn ook meer alert hierop. Tot slot is de downtime van alle releases teruggebracht tot 0 minuten.

Geautomatiseerde Unit Testen in SAP (EN)
Een grote Europese energieleverancier merkte dat ze veel tijd spendeerden aan het handmatig testen en oplossen van bugs in hun SAP systemen. Gemiddeld hadden ze een volledige week nodig om deze werkzaamheden uit te voeren in hun release cyclus van 3 weken. De klant vroeg DevOn om te helpen bij het automatiseren van hun testproces en het versnellen van de software delivery. Op basis van de assessment zag DevOn een mogelijkheid om de softwarekwaliteit te verbeteren en de time-to-market te verkorten. Daarom heeft DevOn een framework gecreëerd waarbij het mogelijk wordt om geautomatiseerde Unit Testen in SAP te maken. Hierdoor is het aantal bugs met 65% verminderd, wordt er 92% minder tijd besteed aan het oplossen van bugs en is het CICD-team van de klant nu in staat om deze aanpak uit te rollen naar hun eigen teams.
OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN NIEUWE WHITEPAPERS? SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF!